منبع تغذیه و پاور تلویزیون شهری

یک منبع تغذیه سوئیچینگ (به انگلیسی: Switched-mode power supply (به اختصار SMPSیا به بیانی ساده، یک Switcher، یک منبع تغذیهٔ الکترونیکی است  و یکی از مهم ترین قطعات تلویزیون شهری میباشد که شامل یک تنظیم‌کنندهٔ جریان برای داشتن کارآیی خیلی بالا در هنگام تغییر توان الکتریکی است. مانند سایر منابع تغذیه یک SMPS، توان را از یک منبع به یک مقصد (مصرف‌کننده) هم‌زمان با تغییر مشخصه‌های ولتاژ و جریان تبدیل می‌کند .  یک SMPS معمولاً برای تأمین کارای، ولتاژی منظم به کار گرفته می‌شود . برخلاف منابع تغذیه خطی، در این منابع ترانزیستوری که نقش کلید را به عهده دارد با فرکانسی حدود 50 کیلو هرتز یا بیشتر بین وضعیت قطع و اشباع در نوسان است که این خود سبب کاهش تلفات ترانزیستور می گردد . نسبت ولتاژ خروجی به ورودی را می‌توان با تغییر نسبت زمان روشن بودن به زمان خاموش بودن ترانزیستور تعیین کرد . در نقطه مقابل، در یک منبع تغذیه خطی برای دستیابی به ولتاژ دلخواه باید قسمتی از ولتاژ ورودی روی ترانزیستور افت کرده و تلف شود  .بازده بالا مزیت اصلی یک منبع تغذیه سوئیچینگ است . هنگامی که بازده بالاتر، ابعاد کوچک‌تر و وزن کم تر مد نظر باشد منابع تغذیه سوئیچینگ جایگزین منابع تغذیه خطی می‌شوند . منابع تغذیه سوئیچینگ پیچیده تر هستند و اگر جریان  ورودی به آن‌ها به خوبی فیلتر نشود می‌تواند نویز ایجاد کند.
 

فروش : مهندس مجتبی کیانی صابر   09122876523

مشاوره فنی: مهندس مرتضی کیانی صابر  09125962967

دفتر مرکزی :   02177687411     02177687416

 

مقایسه دو مدل منبع تغذیه موجود در بازار که نمونه ارزان قیمت و بی کیفیت را در تصویر پایین مشاهده می نمایید

یک منبع تغذیه سوئیچینگ که اصول کارکرد آن باز یا بسته شدن یک سوئیچ الکترونیکی  است 

می تواند به صورت تئوری %100 بازدهی داشته باشد و در عمل نیز می تواند تا حدود %97 راندمان داشته باشد. یک منبع تغذیه سوییچینگ شامل قطعاتی  مانند سلف ، خازن و سوییچ می شود و تنها انرژی را در خود ذخیره و یا انتقال می دهند و شامل اجزای مقاومتی  که انرژی را بصورت گرما اتلاف می کنند نمی شود. یک سوئیچ  الکترونیکی می تواند یک دیود، ترانزیستور bipolar، ماسفت و یا IGBT باشد که در ناحیه غیر خطی کار میکنند.  این نوع سوئیچ ها می توانند در حالت باز بودن با اختلاف ولتاژ نزدیک به صفر جریان را عبور دهند یا در حالت بسته بودن هیچ جریانی  را از خود عبور ندهند . در هر دو حالت بر خلاف کارکرد یک رگولاتور خطی  سوئیچ ها هیچ توانی را تلف نمی کنند. مانند شکل 2 ولتاژ خروجی دارای فرکانس های بالا و بی شماری است(با اصطلاح هارمونیک های زیادی دارد). به منظور فیلتر کردن چنین ولتاژ خروجی از یک فیلتر پایین گذر استفاده می کنیم تا بتوانیم یک مقدار DC با تغییرات خیلی کم به مصرف کننده بدهیم . با افزایش فرکانس سوئیچینگ می توانیم  مقادیر سلف و  خازن فیلتر پایین گذر را کاهش دهیم این کار باعث کوچک تر شدن قطعات می شود.درتمام تلویزیون شهری های ساخته شده در این مجموعه اعم ا ز تلویزیون شهری  فضای  باز و تلویزیون شهری داخل سالن از منبع تغذیه  دارای برگه تاییدیه استاندارد استفاده میگردد و باعث  افزایش چشمگیر عمر و بازدهی سایر قطعات تلویزیون شهری نظیر ماژول و برد ها و ... میگردد و از افزایش هزینه های نگهداری و سرویس جهت تعویض منبع تغذیه های سوخته بی کیفیت جلو گیری میکند .

به همین دلیل است که در شرکت kianled منبع تغذیه تلویزیون شهری جزو گارانتی محصوب میگردد و از بهانه هایی نظیر نوسانات برق و ... خبری نیست.

جهت دریافت مشاوره و بازدید رایگان با شماره های زیر تماس حاصل نمایید .
 

 

فروش : مهندس مجتبی کیانی صابر   09122876523

مشاوره فنی: مهندس مرتضی کیانی صابر  09125962967

دفتر مرکزی :   02177687411     02177687416

 

 


تنظیمات
مطالب مرتبط
ادابتور مناسب برای تابلو ثابت ادابتور مناسب برای تابلو ثابت
بررق رسانی به تابلو روان باید به چه صورت باشد ؟؟؟؟ بررق رسانی به تابلو روان باید به چه صورت باشد ؟؟؟؟
عوامل تاثیرگذار در کیفیت ماژول ال ای دی عوامل تاثیرگذار در کیفیت ماژول ال ای دی
رابطه بین ولتاژ ، جریان و مقاومت رابطه بین ولتاژ ، جریان و مقاومت
تفاوت گارانتی با وارانتی تفاوت گارانتی با وارانتی
اگه قصد خرید تلویزیون شهری دارید این مطلب رو بخونید اگه قصد خرید تلویزیون شهری دارید این مطلب رو بخونید
دانستنی های برقی در تابلو برق و تلوزیون های شهری دانستنی های برقی در تابلو برق و تلوزیون های شهری
استاندارد های مونتاژ تابلو روان استاندارد های مونتاژ تابلو روان

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
1 + 8 = ?