قیمت ویدئو وال 2 اردیبهشت 1403

مواردی که بر روی قیمت نمایشگر ویدئو وال ال ای دی تاثیر می گذارد

ویدئو وال صفحه نمایشگر وال بزرگی هست که از تعداد زیادی پیکسل که کنار هم در ماژول های تلویزیون شهری در فاصله ها و شدت نور متنوع ای چیده شده، ساخته شده است. دیوار های ویدئویی  یا وال ال ای دی بدون درز باعث جذابیت بیشتر تبلیغات شده اند. ویدیو وال ها کاربرد های متفاوتی دارند مانند: نمایشگر ویدئو وال ال ای دی بزرگ تالار، اسکوربورد، نمایشگروال کافه و رستوران. موارد زیادی بر قیمت ویدئو وال موثر هستند که در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده ایم:

  • فریم ویدئو وال

یکی از مهم ترین مواردی که بر قیمت ویدئو وال تاثیر می‌گذارد، فریم می‌باشد که بسته جنس، رنگ، ضخامت ورق و جوش اتصالات فریم هزینه ویدیو وال تغییر می‌کند.

  • برد کنترل

برد کنترل با توجه به نوع و تاثیر آن بر رفرش ریت، هزینه نهایی را تغییر می‌دهد.

  • واشر آب بندی برای ویدیو وال

جلوگیری از ورود آب به پشت برد در تلویزیون شهری های اوتدور از اهمیت زیادی برخوردار است و واشر آب بندی مناسب از ورود آب جلوگیری می‌کند.

  • تعداد و کیفیت پیچ ها لازم

برای هر ماژول باید 12 عدد پیچ بسته شود، اما متاسفانه بعضا دیده شده است که کسانی که تخصصی در این کار ندارند از 4 عدد پیچ استفاده کرده اند.

  • سیم های رابط با شدت جریان عبوری مورد نیاز

به دنبال افزایش قیمت کابل برق برخی از تکنسین ها که تجربه و تخصص کمی دارند، از سیم های سفید دو رشته به جای سر سیم استفاده می‌کنند که این امر بعد ها عامل آتش سوزی خواهد شد.

یکی از مهمترین نکات جهت انتخاب و خرید نمایشگر ویدئو وال ال ای دی توجه به فاصله ی قرار گیری نمایشگر تا محل ناظران است، که در قیمت نمایشگر ویدئو وال ال ای دی تاثیر دارد، هرچه فاصله کمتر باشد باید دات پیچ پایین تری انتخاب نمود تا رزولیشن بالاتری را داشته باشیم و تعداد پیکسل ها بیشتر باشد با این کار می توان از دیده شدن پیکسل ها تا حد بسیار زیادی پیشگیری نمود هر چه عدد دات پیچ در نمایشگر ویدئو وال ال ای دی پایین تر باشد وضوح تصویر بیشتر و سایز پیکسل هم به همان نسبت کوچکتر می باشد به طور مثال برای تلویزیون دات پیچ 2.5 یا p2.5  اندازه هر پیکسل 21*21 می باشد و برای تلویزیون دات پیچ 2 سایز هر پیکسل 15*15 می باشد.

نکته مهم بعدی کیفیت قطعات نمایشگر ویدیو وال ال ای دی است، اصولا نمایشگر وال ال ای دی از قطعات مختلفی تشکیل میشوند که هر کدام نقش بسزایی در کارایی و قیمت نمایشگر ویدئووال ال ای دی دارد که بطور مثال به چند نمونه از آن اشاره می کنیم:

  • ماژول نمایشگر ویدئو وال ال ای دی

ماژول های نمایشگر ال ای دی از دات پیچ های مختلفی تشکیل شده اند دارای چندین قسمت مهم هستند چیپ اس ام دی (پیکسل ها)، آی سی درایور ماژول، برد یا پی سی بی، بدنه ماژول، ماسک ماژول و ... که در کیفیت های مختلفی تولید و عرضه می شوند و این اختلاف کیفیت در طول عمر و قیمت نمایشگر ویدئو وال ال ای دی تاثیر بسیار زیادی دارد در واقع نمایشگر وال ال ای دی هم مانند هر محصول دیگری با قیمت ها و کیفیت های مختلفی در دسترس می باشد بطور مثال ماژول نمایشگری با آی  سی ضعیف نمی تواند رفرش ریت و کیفیت قابل قبولی جهت تصویر برادری و اجرای  مراسمات مهم  ارائه دهد.

  • منبع تغذیه یا پاور نمایشگر ویدئو وال ال ای دی

منبع تغذیه هم یکی از نکات مهم در خرید نمایشگر ویدئو وال ال ای دی است بطور مثال اگر کیفیت منبع تغذیه پایین باشد می تواند سبب آسیب به سایر قطعات مانند ماژول، برد و ... شود، منبع تغذیه استاندارد نمایشگر ال ای دی سبب جلوگیری از هر گونه اتصالی بر اثر افزایش یا افت جریان برق می شود و مانع از آسیب به نمایشگر می شود، که متاسفانه برخی از همکاران با دلایلی چون نوسان ولتاژ و غیره ازارائه گارانتی منبع تغذیه سر باز می زنند در صورتی که منبع تغذیه استاندارد نمایشگر ویدئو وال ال ای دی  خود مانع از ایجاد نوسان می گردد شایان ذکر است تمامی قطعات این مجموعه دارای گارانتی حتی با نوسانات برق و ... می باشد.

نکته : ما تولید کننده تلویزیون شهری نداریم هیچ یک از  قطعات تلویزیون شهری ( بجز کابینت ) در ایران تولید نمی شود.

  • ویدئو پروسسور،سندر، رسیور، نمایشگرویدیو وال ال ای دی

قسمت بعدی انتخاب درست دستگاه پخش تصاویر نمایشگر ویدیو وال ال ای دی  4kاست که در هر کدام از اجزا اگر قصوری شکل بگیرد باعث ایراد در پخش درست تصاویر میشود بطور مثال اگر رفرش ریت به حد ایدال نباشد با توجه با استفاده های استودیو یی یا کنفرانس ها و ... نمیتوان از نمایشگر ال ای دی فیلم و عکس تهیه نمود و یا باعث اذیت شدن چشم ناظران میشود.

  • نصب و راه اندازی نمایشگر ویدئو وال ال ای دی

تولید نصب و راه اندازی نمایشگر ویدئو وال ال ای دی هم از نکات مورد اهمیت است که باید حتما از افراد دارای تجربه و تخصص کامل پس  از بازدید از نمونه کار های قبلی مجموعه مورد نظر انتخاب شود تا اتفاقاتی مانند ایجاد درزهای نا خوشایند یا بعضا سقوط نمایشگر ویدئو وال ال ای دی را شاهد نباشیم. از موارد استفاده از نمایشگر ویدئو وال ال ای دی میتوان به نمایشگر ویدئو وال صنعتی ال ای دی استودیوهای تلویزیونی و اموزشی و ضبط برنامه های ویدیویی، نمایشگر ویدئو وال ال ای دی سالن کنفرانس و ویدئو وال سالن جلسات و امفی تئاتر و سمینار و نمایشگر ویدئو وال نمایشگاه ها، نمایشگر وال و ویدئو وال ال ای دی تالار و کافه و رستوران را نام برد. 

  مهمترین نکات جهت انت​خاب و خرید ویدئو وال قیمت مناسب

یکی از مهمترین نکات جهت انتخاب و خرید نمایشگر ویدئو وال ال ای دی توجه به فاصله ی قرار گیری نمایشگر تا محل ناظران است، که در قیمت نمایشگر ویدئو وال ال ای دی تاثیر دارد، هرچه فاصله کمتر باشد باید دات پیچ پایین تری انتخاب نمود تا رزولیشن بالاتری را داشته باشیم و تعداد پیکسل ها بیشتر باشد با این کار می توان از دیده شدن پیکسل ها تا حد بسیار زیادی پیشگیری نمود هر چه عدد دات پیچ در نمایشگر ویدئو وال ال ای دی پایین تر باشد وضوح تصویر بیشتر و سایز پیکسل هم به همان نسبت کوچکتر می باشد به طور مثال برای تلویزیون دات پیچ 2.5 یا p2.5  اندازه هر پیکسل 21*21 می باشد و برای تلویزیون دات پیچ 2 پی 2 سایز هر پیکسل 15*15 می باشد.

نتیجه گیری

در پایان مجموعه کیان ال ای دی  مفتخر است که با  متخصصان کارآزموده خود در زمینه های طراحی و تولید نمایشگر ویدئو وال ال ای دی و انواع تلویزیون شهری ایندور و اوتدور مشاوره کاملا رایگان را به شما عزیزان ارائه نماید.

فروش : مهندس مجتبی کیانی صابر   09122876523

مشاوره فنی: مهندس مرتضی کیانی صابر  09125962967


سوالات متداول :
به علت نوسانات قیمت ارز امکان اعلام قیمت آنلاین وجود ندارد.
با تماس با بخش فروش با شماره 09122876523 می توانید از قیمت های روز اطلاع داشته باشید.
نوع نمایشگر ویدئو وال ال ای دی کیفیت نمایشگر ویدئووال ال ای دی نسل جدید ویدئو وال بدون درز و رفلکس نور محیط ماژول نمایشگر ویدئو وال ال ای دی منبع تغذیه یا پاور نمایشگر ویدئو وال ال ای دی ویدئو پروسسور ،سندر،رسیور،نمایشگرویدیو وال ال ای دی نصب و راه اندازی نمایشگر ویدئو وال ال ای دی


تنظیمات
مطالب مرتبط
ویدئو وال چیست و چه کاربردی دارد؟! - 2 اردیبهشت 1403 ویدئو وال چیست و چه کاربردی دارد؟! - 2 اردیبهشت 1403
معرفی محصولات تلویزیون شهری معرفی محصولات تلویزیون شهری
قابلیت های تلویزیون شهری کیان ال ای دی قابلیت های تلویزیون شهری کیان ال ای دی
جدیدترین و عجیب ترین تلویزیون شهری جدیدترین و عجیب ترین تلویزیون شهری

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
7 + 6 = ?