تلویزیون شهری سه بعدی (نوین ترین روش تبلیغات)

تلویزیون شهری سه بعدی چیست؟

نمایشگر های سه بعدی نوعی از تبلیغات دیجیتال تلویزیون شهری فضای باز هستند، یعنی کانال های تبلیغاتی در فضای باز و آفلاین که از فناوری تلویزیون شهری سه بعدی استفاده می کنند. دلیل محبوبیت این بیلبوردهای سه بعدی این است که تصاویری سه بعدی با محتوای فوق واقعی را ارائه می دهند. این نمایشگر ها ترکیبی عالی از سرگرمی، فناوری و بازاریابی هستند که توجه هر کسی را به خود جلب می کند. از این رو، به راحتی می توان آنها را تاثیرگذارترین روش تبلیغاتی در فضای باز در زمان کنونی در نظر گرفت.

این تکنولوژی تجربه بصری واقعی و بی سابقه ای به مخاطبین شما می‌بخشد و شما می‌توانید با انجام تبلیغات خود در این تلویزیون های شهری سه بعدی، تصویری به یاد ماندنی در ذهن مخاطبین خود ایجاد کنید. تلویزیون شهری سه بعدی در فضای باز تبلیغات شما را انجام می‌دهد.

در تلویزیون شهری سه بعدی، مقیاس خاکستری مختلف تصاویر باعث یک توهم بصری در افراد می‌شود. به همین دلیل است که تلویزیون شهری سه بعدی باعث حیرت مخاطبین شما می‌شود و در چشم آن ها توهمی ایجاد می‌کند تا تصاویر را به صورت سه بعدی درک کنند. در فناوری عینک سه بعدی، چشم مسلح است و تصاویر چپ و راست به کمک عینک جدا می‌شود و به ترتیب یکی پس از دیگری به چشم چپ و راست فرد ارسال خواهد شد که نتیجه آن یک یک تصویر سه بعدی می‌باشد. تلویزیون شهری سه بعدی فناوری پیشرفته تر است زیرا این نمایشگر با تنظیم نور، تصاویر چپ و راست را از هم جدا کرده است و به ترتیب به چشم چپ و راست فرد تصاویری سه بعدی را برای چشم غیر مسلح ایجاد می‌کند.

انواع تلویزیون شهری سه بعدی

محتوای تلویزیون شهری سه بعدی را به کمک نرم افزار می‌توان کنترل کرد. این فناوری در مقایسه با صفحه نمایش معمولی دو بعدی دارای تفاوت های زیادی در نرم افزار و سخت افزار است. مجموعه ای از جلوه نمایش محصول و یا برند، محل نصب و ... برای راه اندازی این فناوری باید ارزیابی شود. به طور کلی دو نوع فناوری تلویزیون شهری سه بعدی وجود دارد، تلویزیون شهری سه بعدی فعال و تلویزون شهری سه بعدی غیر فعال، این دو خود لتواع مختلفی دارد که در ادامه آن ها را به شما معرفی کرده ایم:

گریتینگ
نوع لنز استوانه ای
نوع طرح هولوگرافیک
نوع حجم
نوع چندگانه زمان بعدی و ...

برای اینکه توجه هر کسی را به این فناوری جلب کنیم، باید دو بعد مهم محتوا و فاصله نمایشگر تا فرد را در نظر داشته باشیم زیرا تاثیر خیلی زیادی در کیفیت نمایش تصاویر دارد و زمانی که کیفیت و وضوح تصاویر بیشتر باشد، نمایشگر توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کند. هر چقدر که کیفیت نمایشگر مهم است، محتوایی که از طریق این نمایشگر پخش می‌شود میز مهم است. یعنی برای جلب نظر مشتریان خود باید محتوای (کلیپ، تصاویر و ...) جذابی پخش کنید. با پخش محتوای جذاب از طریق تلویزیون شهری سه بعدی، تعاملی بین مخاطب و محتوای پخش شده ایجاد می‌شود. برای واقعی نشان دادن تصاویر، نمایشگر سه بعدی تصاویر دو بعدی را با استفاده از فاصله اندازه جلوه سایه و رابطه چشم انداز جسم، به صورت سه بعدی نشان می‌دهد.

تلویزیون شهری سه بعدی چگونه کار می کنند؟

مغز انسان بزرگترین ماشین پردازش بصری است. اطلاعات بیرونی را از هر چشم، دریافت می کند و آنها را پردازش می کند تا تفسیر سه بعدی ما از جهان را بسازد. یک واقعیت جالب، اطلاعات بصری تنها 20٪ از نشانه های دوچشمی را شامل می شود، بقیه از منابع اطلاعاتی دیگر مانند همگرایی چشم، نابرابری و غیره تشکیل شده است.

Stereopsis درک عمقی است که توسط مغز ما با استفاده از دو تصویر مختلف گرفته شده از هر یک از چشمان ما ایجاد می شود. این به این دلیل است که چشمان ما به طور متوسط 6.3 سانتی متر از هم فاصله دارند و هر یک از آنها تصاویر بصری را از زاویه متفاوتی دریافت می کنند. این تفاوت در دو تصویر را نابرابری دو چشمی یا نابرابری افقی می نامند.

قشر بینایی ناحیه ای از مغز است که به طور یکپارچه این دو تصویر مختلف را در یک تصویر ادغام می کند. این به ما کمک می کند عمق، عرض، طول و فاصله بین اجسام را درک کنیم.

بیلبوردهای سه بعدی آنامورفیک از استریوپسیس برای ایجاد درک عمق در ذهن بیننده و در نتیجه تصاویر سه بعدی استفاده می کنند. این تصاویر بر روی صفحه نمایش های منحنی مخصوص هر چشم نمایش داده می شوند تا تصویر متفاوتی را همانطور که در تصویر می بینید دریافت کنید.


سوالات متداول :
تلویزیون شهری سه بعدی تصاویر را از منظرهای مختلف می گیرد و آنها را در یک منبع ترکیب می کند تا یک توهم نوری ایجاد کند که چشم انسان آن را تقریباً واقعی می بیند.
فناوری سه بعدی، دو تصویر گرفته شده از زوایای مختلف را در یک ترکیب واحد ترکیب می کند و به چشمان ما اجازه می دهد تصاویر بصری را از چندین زاویه ببیند و مغز ما اشیاء را در عمق سه بعدی تشخیص دهد. بیلبوردهای سه بعدی معمولاً از نمایشگرهای منحنی با دو سطح برای ایجاد این توهم استفاد


تنظیمات