تلویزیون شهری (urban TV) + فیلم - 29 اسفند 1402

تلویزیون شهری روشی کارآمد برای انجام تبلیغات جذب مشتریان و بهبود فروش است. با استفاده از آن‌ها، می‌توانید بسته به زمان روز، اهداف یک کسب‌وکار، مکان کسب‌وکار و ترجیح مشتریانتان، ویدیوها، متن‌ها و تصاویر مخصوص خودتان را در مکان هی عمومی و یا در محل کسب و کار به مشتریان نشان دهید. تلویزیون شهری یا تلویزیون ال ای دی یک صفحه نمایش بزرگ ساخته شده از ماژول های کوچک است که محتوای بصری مانند فیلم ها، تصاویر، متن و سایر اشکال گرافیکی را نمایش می دهد. این فناوری تلویزیون دیواری عظیم و درخشان را به شما می دهد که هیچ گونه فاصله ای بین ماژول های مختلف که آن را می سازند ندارد. تلویزیون ال ای دی در ابتدا به عنوان تابلوهای دیجیتال در فضای باز مورد استفاده قرار می گرفتند و به صورت تک رنگبودند. وقتی رنگ LED های RGB به بازار آمد، همه چیز تغییر کرد. به دلیل تکامل بازارSMDLED*، در تراکم پیکسلی نیز بهبودهای چشمگیری حاصل شده است. بنابراین، شکافی که زمانی LCD و LED را از هم جدا می کرد، اکنون در حذف شده است. تلویزیون شهری شامل تعداد زیادی ماژول هستند که روی یک صفحه تخت نمایش داده می شوند. بنابراین، در نظر گرفتن میانگین فاصله دید هنگام نصب تلویزیون شهری ضروری است.

 

اجزای تشکیل دهنده تلویزیون شهری 

تلویزیون شهری متشکل از چندین کابینت است که هر کدام مستقل از دیگری می‌باشد. پس از اتصال، این کابینت ها به صورت یکپارچه با هم عمل می‌کنند و تصاویر خیره کننده ای را به مردم نشان می‌دهند. هر یک از کابینت ها، متشکل از تعداد زیادی ماژول می‌باشد که در این ماژول ها بسته به نوعشان تعدادی LED و SMD قرار دارد. ولتاژ مورد نیاز ماژول ها از طریق منبع تغذیه تعمین می‌شود.

تلویزیون شهری LED چگونه کار می کند؟

در زیر مهمترین عواملی که در عملکرد تلویزیون شهری نقش دارند آورده شده است:

  • طراحی

تلویزیون ال ای دی از چندین پنل به نام ماژول تلویزیون شهری ساخته می‌شود. ماژول های کوچکتر دارای نور RGB با شدت پرتاب نور مختلف روی خود هستند. به طور معمول، اندازه پنل حدود 320 * 160 میلی متر است، . پیکسل  ها در حالی که توسط یک محفظه پلاستیکی سیاه احاطه شده اند، مستقیماً نور را به بیرون ساطع می کنند. بنابراین نسبت کنتراست بالایی دارند.  نوع اوتدور آنها را برای تبلیغات در فضای باز که نور محیطی بالا وجود دارد مناسب می کند. همچنین در ماژول تلویزیون شهری ایندور شدت نور کمتر و فاصله بین پیکسل ها کاهش می یابد.

  • وضوح تصویر

امروزه، فاصله های استاندارد پیکسل برای تلویزیون شهری داخل سالن بین 1 تا 5 میلی‌متر وجود دارد. تلویزیون شهری  در فضای باز عمدتاً دارای فاصله پیکسل وسیع تری بین 4 تا 10 میلی مترهستند ، زیرا فاصله دید طولانی تر است. وقتی فاصله دید نزدیک است، گام پیکسلی  کمتر جهت افزایش کیفیت تصویر مورد نیاز است. بنابراین، گام پیکسلی که انتخاب می‌کنید، عاملی حیاتی در تعیین قیمت تلویزیون شهری است. شما چگالی پیکسل را بسته به نزدیک  یا دور بودن مخاطب محاسبه می کنید.

  • ویدئو پروسسور و کنترل تلویزیون شهری

تصاویر در تلویزیون شهری به قظعات کوچکتر  تقسیم می شوند. یک دستگاه دارای قظعات مختلف نطیر هسته پردازنده گرافیک ، قظعه فرستنده که متناسب با ابعاد و تعداد پیکسلی تلویزیون محاسبه میشود ، و تعداد زیادی کارت رسیور متصل به ماژول ها می باشد ، که تاثیر مستقیم و بسزایی در بالا بردن نرخ نوسازی یا رفرش ریت تلویزیون شهری دارند و توسظ کنترل کننده سخت افزار ی آنها را کنترل می کند. هر دستگاه  پروسسور دارای تعدادی پورت  ورودی و خروجی میباشد که بسته به شرکت سازنده و مدل دستگاه پروسسور تفاوت هایی دارند و با توجه به نیاز مصرف کننده انتخاب میشوند.

مزایای تلویزیون شهری

مهم ترین دلیلی که تلویزیون شهری را از دیگر ابزار های تبلیغاتی متمایز می‌کند، قابل ارتقا بودن آن است. تلویزیون شهری پس از خرید، قابلیت ساخت و طراحی مجدد دارد که به همین دلیل در سال های اخیر بسیار محبوبیت پیدا کرده است. در ادامه با دیگر مزایای وال ال ای دی آشنا شوید:

  1. دارای قابلیت اجرای تمامی فرمت های محتوای صوتی و تصویری
  2. منعطف است و می‌توان آن را به صورت تلویزیون شهری منحنی و تلویزیون شهری سه بعدی نصب و راه اندازی کرد
  3. این تلویزیون ها مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم هستند.
  4. لوازم مصرفی و قطعات تلویزیون شهری طول عمر بالایی دارند.
  5. دارای قابلیت اضافه کردن سیستم های صوتی قدرتمند و خروجی صدای استریو.
  6. زاویه دید و وضوح بالا برای فواصل دور و نزدیک.

مزایای ذکر شده در ابزار های تبلیغاتی دیگر وجود ندارد و همین امر باعث شده تمامی کسب و کار ها تلویزیون شهری را در برنامه تبلیغاتی خود جای دهند.

تلویزیون شهری در چه مکان هایی استفاده می شود؟

 

موارد استفاده از دیوارهای ال ای دی بسیار زیاد است زیرا می توانید بسته به کسب و کار خود آنها را طراحی کنید. به دلیل ماهیت فریبنده، انتقال بدون درز گرافیکی و سهولت سفارشی سازی، بسیاری از صنایع آنها را در فعالیت های روزانه خود به کار می گیرند. در زیر برخی از موارد استفاده از دیوارهای تصویری LED آورده شده است.

  • پارک های تفریحی

تلویزیون شهری می توانند گرافیک واضحی را بدون هیچ گونه درزی در بین ال ای دی ها ارائه دهند. می‌توان از تلویزیون شهری در پارک های بزرگ به‌عنوان نمایشگر ویدیویی برای عموم مردمی که برای تفریح در پارک هستند، استفاده کنید.

  • مکان های زیارتی

منطقه دیگری که امروزه دیوار های ال ای دی کاربردهای زیادی پیدا کرده اند، داخل مکان های زیارتی است. می‌توانید آن‌ها را در مکان‌های استراتژیک قرار دهید که همه بتوانند آن‌ها را ببینند و برای مثال سخنرانی و یا عموم را نشان دهید.

  • کسب و کار

برجسته ترین کاربرد تلویزیون ال ای دی  شهری دیوارهای LED در تبلیغات می‌باشد. ما آنها را در خدمات تبلیغاتی داخلی و خارجی به کار برده ایم. تلویزیون شهری فضای باز  در سر درب اماکن تجاری مانند پاساژ و فروشگاه ها توجه مشتریان را به خود جلب می کند. آن‌ها می‌توانند تحت هر میزان نور با تغییر دادن گام پیکسلی خود کار کنند. از آنجایی که آنها حاشیه ندارند، انتقال نرمی بین فریم ها وجود دارد. تبلیغات با استفاده از دیوار های LED می تواند در فضای داخلی یا خارجی باشد.

  • سینما ها و سالن کنسرت ، تلویزیون بک استیج

می‌توان از آنها در طول کنسرت های شبانه استفاده کرد. علاوه بر این، برای کسانی که در ته سالن قرار دارند بسیار مناسب می‌باشد تا بتوانند توسظ نمایشگر ال ای دی به خوبی هنرمند را ببینند.

انواع تلویزیون شهری

انواع مختلفی از تلویزیون های LED وجود دارد. در زیر دو نوع متداول تلویزیون LED آورده شده است.

  • تلویزیون شهری داخل سالن

این نمایشگر های ال ای دی می توانند تصاویر را با وضوح بالا ارائه دهند و ممکن است به اشکال مختلف طراحی شوند. امروزه، تلویزیون های LED داخلی، فناوری مورد استفاده در آموزش، سرگرمی و تبلیغات داخل سالن هستند. در ادامه انواع تلویزیون شهری داخل سالن را برایتان آورده ایم:

ویدئو وال دات پیچ 1.2 (ایندور)

ویدئو وال دات پیچ 1.5 (ایندور)

  • تلویزیون شهری فضای باز

این نمایشگر ها در فضای باز قرار می‌گیرند و نسبت به هر گونه شرایط آب و هوایی مقاوم هستند. تلویزیون شهری های اوتدور طوری طراحی شده اند که هم در روز روشن اصتلاحا روز دید و هم در تاریکی شب تصاویر را با وضوح بالایی نشان می‌دهند. در ادامه انواع تلویزیون شهری فضای باز را برایتان آورده ایم:

تلویزیون شهری اوتدور دات پیچ 4

تلویزیون شهری اوتدور دات پیچ 8

 

تلویزیون شهری LED چه تفاوتی با تابلوهای تبلیغاتی و سایر تابلوهای سنتی دارند؟

تلویزیون شهری در مقایسه با تابلوهای تبلیغاتی و سایر تابلوهای سنتی، شکل پیشرفته ای از تابلوهای دیجیتال هستند. در ادامه تفاوت های آن ها را برایتان آورده‌ایم:

  • تعامل

در حالی که بیلبوردها و سایر تابلوهای سنتی یک تصویر ثابت را ارائه می دهند، تلویزیون های LED دارای فناوری هستند که به شما کمک می کند یک تجربه تعاملی را به مخاطبان خود ارائه دهید. تلویزیون شهری اثر ماندگاری از برند را در ذهن کاربر به جا می گذارند.

  • انعطاف پذیری محتوا

 شما نمی توانید محتوا خود را در تابلوهای تبلیغاتی سنتی و بیلبوردهای ثابت تغییر دهید. اما در تلویزیون شهری این مورد برعکس می‌باشد، شما می‌توانید محتوا را بسته به نیاز مخاطب تغییر دهید.

  • اثربخشی

می توانید از تلویزیون شهری برای نشان دادن نحوه انجام کار یا استفاده از یک محصول استفاده کنید. در مقابل، از آنجایی که بیلبوردها ثابت هستند، محتوا های آنها اغلب قدیمی و بی ربط می شوند. اگر بخواهید همچین موردی را با بیلبورد ها پیاده کنید باید مدام آن ها را تعویض کنید که این کار مجموع هزینه ها را بالا می‌برد.

  • انعطاف پذیری نرم افزار

 می‌توانید تلویزیون شهری کنترل‌ شده با نرم‌افزار را به راحتی تنظیم کنید تا در موقعیت‌های خاص شروع به پخش تصاویر کند. محتوا موجود در بیلبوردها و سایر اشکال تابلوهای سنتی اجازه چنین امکاناتی را نمی دهد.

قیمت دیوار LED

قیمت تلویزیون شهری به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

  • الزامات پردازش ویدیو
  • محل نصب: آنها ممکن است بر روی دیوار یا سقف نصب شوند.
  • نوع کاربرد. ممکن است در داخل یا خارج از سالن باشد و هر کدام دارای الزامات متفاوتی برای تراکم پیکسل هستند.
  • اندازه نمایشگر
  • پیچیدگی فرآیند نصب
  • طراحی

همه عوامل فوق تاثیر مستقیمی بر هزینه تلویزیون LED دارند.

در انتخاب تلویزیون شهری چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

  •  اندازه

ما می توانیم تلویزیون های شهری را تقریباً در هر اندازه ای بر اساس نیازهای کاربر بسازیم. بنابراین، باید از خود بپرسید: "اندازه مناسب تلویزیون LED برای کسب و کار من چیست؟" شما باید اندازه مناسب تلویزیون LED را برای استفاده خود انتخاب کنید.

  • محل نصب

گام پیکسلی که به آن دات پیج نیز گفته می شود، وضوح گرافیکی روی تلویزیون LED را تعیین می کند. برای داشتن گرافیک واضح، به فاصله کمتری (فضای کمتر بین پیکسل ها) نیاز دارید. به این دلیل که تراکم پیکسل بالاتر و وضوح صفحه نمایش بهتر است. اگر مخاطبان شما در نزدیکی دیوار LED قرار دارند (در داخل سالن)، فاصله پیکسل کمتر ایده آل است. اگر مخاطبان زیادی دارید که از تلویزیون شهری فاصله دارند، می توانید از فاصله پیکسل بالاتر استفاده کنید.

  • کاربرد

همچنین باید در نظر داشته باشید که آیا از LED درفضای ایندور یا اوتدور استفاده خواهید کرد. تلویزیون های LED داخل سالن دارای گام پیکسل کمتری هستند، در حالی که گام پیکسلی تلویزیون های ال ای دی در فضای باز دارای گام بالاتری است. علاوه بر این، آنها معمولاً ضد آب و هوا هستند. آنها همچنین در مقایسه با تلویزیون شهری داخل سالن پر نور و روشن تر هستند.

اجاره تلویزیون شهری

تلویزیون شهری ها می توانند بسیار گران باشند. بنابراین، باید مزایا و معایب خرید را در مقابل اجاره بها ارزیابی کنید. اگر قصد استفاده از آن برای مدت کوتاهی دارید، بهتر است آن را اجاره کنید. اجاره تلویزیون شهری می‌تواند بسیار مقرون به صرفه و کار آمد باشد.

نتیجه گیری

دنیای تبلیغات از زمان رنگ های RGB به سرعت در حال تغییر بوده است. به دلیل نارسایی‌هایشان، اشکال سنتی تبلیغات کم کم با فناوری‌هایی مانند تلویزیون LED مواجه می‌شوند. قبل از اینکه به خرید دیوار ویدئویی LED بپردازید، عوامل فوق را در نظر بگیرید زیرا می توانند در هزینه های شما صرفه جویی کنند.  برای بهره مندی از بازدید و مشاوره رایگان در خرید تلویزیون شهری با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مهندس مجتبی کیانی (مشاور فروش): 09122876523

مهندس مرتضی کیانی (مشاور فنی): 09125962967

 


سوالات متداول :
بله ! حتما در ساعت اداری از طریق شماره های ثابت و زمانهای دیگر با شماره های همراه موجود در سایت اقدام برقرای تماس نموده و از مشاوره رایگان بهره مند گردید !!!
خیر ، تلویزیون شهری فضای باز نیاز به شدت نور بالا ، مقاومت در برابر شرایط جوی (سرما ،گرما، رطوبت ،اشعه خورشید و بارش برف و باران و...) و همچنین پارامتر های دیگری دارد
خیر مشاوره و بازدید حضوری کارشناسان مجموعه هیچ هزینه ای ندارد و کاملا رایگان میباشد
در صورت نیاز به بررسی حضوری میتوانید از دمو روم مجموعه بازدید کنید ، همچنین با مراجعه به صفحه نمونه پروژه های انجام شده یا پیج اینستاگرام ما و اطلاع از محل اجرا جهت بررسی کیفیت محصولات و نظر خریداران قبلی بازدید بعمل اورید


تنظیمات
مطالب مرتبط
تصاویر پروژه تلویزیون شهری و ویدئووال تصاویر پروژه تلویزیون شهری و ویدئووال
ویدئو وال چیست و چه کاربردی دارد؟! - 29 اسفند 1402 ویدئو وال چیست و چه کاربردی دارد؟! - 29 اسفند 1402
قیمت ویدئو وال 29 اسفند 1402 قیمت ویدئو وال 29 اسفند 1402

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
8 + 8 = ?