تلویزیون شهری

تلویزیون شهری روشی کارآمد برای انجام تبلیغات جذب مشتریان و بهبود فروش است. با استفاده از آن‌ها، می‌توانید بسته به زمان روز، اهداف یک کسب‌وکار، مکان کسب‌وکار و ترجیح مشتریانتان، ویدیوها، متن‌ها و تصاویر مخصوص خودتان را در مکان هی عمومی و یا در محل کسب و کار به مشتریان نشان دهید. یک تلویزیون بزرگ نمی تواند قدرت یک وال LED را داشته باشد. چندین سال پیش، فناوری تلویزیون شهری فقط برای بخش کوچکی مانند استادیوم ها و مراکز خرید بزرگ در دسترس بود. اما امروزه می‌توان از این تکنولوژی برای بهبود هر کسب و کاری استفاده کرد. تلویزیون شهری یا وال ال ای دی یک صفحه نمایش بزرگ ساخته شده از تلویزیون های کوچک است که محتوای بصری مانند فیلم ها، تصاویر، متن و سایر اشکال گرافیکی را نمایش می دهد. این فناوری دیواری عظیم و درخشان را به شما می دهد که هیچ گونه اتصالی بین ماژول های مختلف که آن را می سازند ندارد. وال های ال ای دی در ابتدا به عنوان تابلوهای دیجیتال در فضای باز مورد استفاده قرار می گرفتند و به صورت تک رنگ آغاز شده بودند. وقتی رنگ LED های RGB به بازار آمد، همه چیز تغییر کرد. به دلیل تکامل بازار LED، در تراکم پیکسلی نیز بهبودهایی حاصل شده است. بنابراین، شکافی که زمانی LCD و LED را از هم جدا می کرد، اکنون در حال بسته شدن است. تلویزیون های شهری شامل چندین نمایشگر LED هستند که روی یک صفحه تخت نمایش داده می شوند. بنابراین، در نظر گرفتن میانگین فاصله دید هنگام نصب ویدئو وال LED ضروری است. اگر مردم بخواهند از نزدیک تماشا کنند، به یک پیکسل دقیق‌تر نیاز دارید. یک پیکسل در دیوار ویدئویی LED و یک دستگاه نصب سطحی (SMD) برابر هستند. آنها تعداد پیکسل ها را با استفاده از گام محاسبه می کنند. فاصله بین هر LED SMD تعیین کننده گام است.

 

در زیر مهمترین عواملی که در عملکرد تلویزیون شهری نقش دارند آورده شده است:

  • طراحی

وال ال ای دی از چندین پنل ساخته می‌شود. ماژول های کوچکتر دارای نور RGB روی خود هستند. به طور معمول، اندازه پنل حدود 500 * 500 میلی متر است، چهار پنل یک متر مربع را تشکیل می دهد. LED ها در حالی که توسط یک محفظه پلاستیکی سیاه احاطه شده اند، مستقیماً نور را به بیرون ساطع می کنند. بنابراین نسبت کنتراست بالایی دارند. آنها را برای تبلیغات در فضای باز که نور محیطی بالا وجود دارد مناسب می کند.

  • وضوح تصویر

امروزه، گام‌های استاندارد LED برای تلویزیون شهری داخل سالن بین 3 تا 6 میلی‌متر پیدا می‌شود، وجود دارد. وال های LED در فضای باز عمدتاً دارای گام پیکسل وسیع تری هستند، زیرا فاصله دید طولانی تر است. وقتی فاصله دید نزدیک است، گام پیکسل از کم مورد نیاز است. بنابراین، گام پیکسلی که انتخاب می‌کنید، عاملی حیاتی در تعیین قیمت تلویزیون شهری است. شما چگالی پیکسل را بسته به نزدیک بودن مخاطب محاسبه می کنید.

  • کنترل ویدئو وال

تصاویر در تلویزیون شهری تقسیم می شوند. یک کامپیوتر نرم افزاری، کارت گرافیک یا کنترل کننده سخت افزار آنها را کنترل می کند. هر دو روش عملکرد دارای محاسن و معایبی هستند. در حالی که کنترلر سخت افزاری عملکرد و قابلیت بالایی دارد، اما وضوح پیکسل محدودی دارد. بنابراین، نمایش چندین منبع ورودی با استفاده از وال LED با کنترل سخت افزار امکان پذیر نیست. برعکس، آن‌ها کنترل‌کننده نرم‌افزار، آن را با چند کارت خروجی مجهز می‌کنند که برخی از آنها ورودی‌های ضبط ویدیویی دارند که نشان دهنده این است که آنها از منابع ورودی مختلف پشتیبانی می کنند و وضوح کامل پیکسل را امکان پذیر می کنند.

وال های ال ای دی در چه مکان هایی استفاده می شود؟

موارد استفاده از دیوارهای ال ای دی بسیار زیاد است زیرا می توانید بسته به کسب و کار خود آنها را طراحی کنید. به دلیل ماهیت فریبنده، انتقال بدون درز گرافیکی و سهولت سفارشی سازی، بسیاری از صنایع آنها را در فعالیت های روزانه خود به کار می گیرند. در زیر برخی از موارد استفاده از دیوارهای تصویری LED آورده شده است.

  • پارک های تفریحی

دیوارهای LED می توانند گرافیک واضحی را بدون هیچ گونه درزی در بین ال ای دی ها ارائه دهند. می‌توان از تلویزیون شهری در پارک های بزرگ به‌عنوان نمایشگر ویدیویی برای عموم مردمی که برای تفریح در پارک هستند، استفاده کنید.

  • مکان های زیارتی

منطقه دیگری که امروزه وال های ال ای دی کاربردهای زیادی پیدا کرده اند، داخل مکان های زیارتی است. می‌توانید آن‌ها را در مکان‌های استراتژیک قرار دهید که همه بتوانند آن‌ها را ببینند و برای مثال سخنرانی و یا عموم را نشان دهید.

  • کسب و کار

برجسته ترین کاربرد دیوارهای LED در تبلیغات می‌باشد. ما آنها را در خدمات تبلیغاتی داخلی و خارجی به کار برده ایم. تلویزیون شهری فضای باز توجه مشتریان را به خود جلب می کند. آن‌ها می‌توانند تحت هر میزان نور با تغییر دادن گام پیکسلی خود کار کنند. از آنجایی که آنها حاشیه ندارند، انتقال نرمی بین فریم ها وجود دارد. تبلیغات با استفاده از وال های LED می تواند در فضای داخلی یا خارجی باشد.

  • سینما ها و سالن کنسرت 

می‌توان از آنها در طول کنسرت های شبانه استفاده کرد. علاوه بر این، برای کسانی که در ته سالن قرار دارند بسیار مناسب می‌باشد تا بتوانند به خوبی هنرمند را ببینند.

انواع تلویزیون شهری

انواع مختلفی از ویدئو وال های LED وجود دارد. در زیر سه نوع متداول وال LED آورده شده است.

  • تلویزیون شهری داخل سالن

این نمایشگر های ال ای دی می توانند تصاویر را با وضوح بالا ارائه دهند و ممکن است به اشکال مختلف طراحی شوند. امروزه، وال های LED داخلی، فناوری مورد استفاده در آموزش، سرگرمی و تبلیغات داخل سالن هستند.

  • تلویزیون شهری فضای باز

این نمایشگر ها در فضای باز قرار می‌گیرند و نسبت به هر گونه شرایط آب و هوایی مقاوم هستند. تلویزیون شهری های اوتدور طوری طراحی شده اند که هم در روز روشن و هم در تاریکی شب تصاویر را با وضوح بالایی نشان می‌دهند.

وال های LED چه تفاوتی با تابلوهای تبلیغاتی و سایر تابلوهای سنتی دارند؟

تلویزیون شهری در مقایسه با تابلوهای تبلیغاتی و سایر تابلوهای سنتی، شکل پیشرفته ای از تابلوهای دیجیتال هستند. در ادامه تفاوت های آن ها را برایتان آورده‌ایم:

  • تعامل

در حالی که بیلبوردها و سایر تابلوهای سنتی یک تصویر ثابت را ارائه می دهند، وال های LED دارای فناوری هستند که به شما کمک می کند یک تجربه تعاملی را به مخاطبان خود ارائه دهید. تلویزیون شهری اثر ماندگاری از برند را در ذهن کاربر به جا می گذارند.

  • انعطاف پذیری محتوا

 شما نمی توانید محتوا خود را در تابلوهای تبلیغاتی سنتی و بیلبوردهای ثابت تغییر دهید. اما در تلویزیون شهری این مورد برعکس می‌باشد، شما می‌توانید محتوا را بسته به نیاز مخاطب تغییر دهید.

  • اثربخشی

می توانید از تلویزیون شهری برای نشان دادن نحوه انجام کار یا استفاده از یک محصول استفاده کنید. در مقابل، از آنجایی که بیلبوردها ثابت هستند، محتوا های آنها اغلب قدیمی و بی ربط می شوند. اگر بخواهید همچین موردی را با بیلبورد ها پیاده کنید باید مدام آن ها را تعویض کنید که این کار مجموع هزینه ها را بالا می‌برد.

  • انعطاف پذیری نرم افزار

 می‌توانید تلویزیون شهری کنترل‌شده با نرم‌افزار را به راحتی تنظیم کنید تا در موقعیت‌های خاص شروع به پخش تصاویر کند. محتوا موجود در بیلبوردها و سایر اشکال تابلوهای سنتی اجازه چنین امکاناتی را نمی دهد.

قیمت وال LED چقدر است؟

قیمت تلویزیون شهری به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

  • الزامات پردازش ویدیو
  • محل نصب: آنها ممکن است بر روی دیوار یا سقف نصب شوند.
  • نوع کاربرد. ممکن است در داخل یا خارج از سالن باشد و هر کدام دارای الزامات متفاوتی برای تراکم پیکسل هستند.
  • اندازه نمایشگر
  • پیچیدگی فرآیند نصب
  • طراحی

همه عوامل فوق تاثیر مستقیمی بر هزینه وال LED دارند.

در انتخاب تلویزیون شهری چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

  •  اندازه

ما می توانیم تلویزیون های شهری را تقریباً در هر اندازه ای بر اساس نیازهای کاربر بسازیم. بنابراین، باید از خود بپرسید: "اندازه مناسب وال LED برای کسب و کار من چیست؟" شما باید اندازه مناسب ویدئو وال LED را برای استفاده خود انتخاب کنید.

  • محل نصب

گام پیکسلی که به آن دات پیج نیز گفته می شود، وضوح گرافیکی روی وال LED را تعیین می کند. برای داشتن گرافیک واضح، به فاصله کمتری (فضای کمتر بین پیکسل ها) نیاز دارید. به این دلیل که تراکم پیکسل بالاتر و وضوح صفحه نمایش بهتر است. اگر مخاطبان شما در نزدیکی دیوار LED قرار دارند (در داخل سالن)، فاصله پیکسل کمتر ایده آل است. اگر مخاطبان زیادی دارید که از تلویزیون شهری فاصله دارند، می توانید از فاصله پیکسل بالاتر استفاده کنید.

  • کاربرد

همچنین باید در نظر داشته باشید که آیا از LED در داخل یا خارج از منزل استفاده خواهید کرد. ویدئو وال های LED داخل سالن دارای گام پیکسل کمتری هستند، در حالی که گام پیکسلی وال های ال ای دی در فضای باز دارای گام بالاتری است. علاوه بر این، آنها معمولاً ضد آب و هوا هستند. آنها همچنین در مقایسه با تلویزیون شهری داخل سالن روشن تر هستند.

اجاره تلویزیون شهری

ویدئو وال ها می توانند بسیار گران باشند. بنابراین، باید مزایا و معایب خرید را در مقابل اجاره بها ارزیابی کنید. اگر قصد استفاده از آن برای مدت کوتاهی دارید، بهتر است آن را اجاره کنید. اجاره تلویزیون شهری می‌تواند بسیار مقرون به صرفه و کار آمد باشد.

نتیجه گیری

دنیای تبلیغات از زمان رنگ های RGB به سرعت در حال تغییر بوده است. به دلیل نارسایی‌هایشان، اشکال سنتی تبلیغات کم کم با فناوری‌هایی مانند ویدئو وال LED مواجه می‌شوند. قبل از اینکه به خرید دیوار ویدئویی LED بپردازید، عوامل فوق را در نظر بگیرید زیرا می توانند در هزینه های شما صرفه جویی کنند.

 

مطالب مرتبط
  1. قابلیت های تلویزیون شهری کیان ال ای دی قابلیت های تلویزیون شهری کیان ال ای دی
  2. کیفیت  تلویزیون شهری و تابلو روان کیفیت تلویزیون شهری و تابلو روان
  3. تلویزیون شهری انلاین تلویزیون شهری انلاین
  4. رزولوشن در تلویزیون شهری رزولوشن در تلویزیون شهری
  5. تلویزیون شهری (urban TV) + فیلم - 29 اسفند 1402 تلویزیون شهری (urban TV) + فیلم - 29 اسفند 1402
  6. امنیت سازه تلویزیون شهری امنیت سازه تلویزیون شهری
تنظیمات
برچسب ها

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
8 + 3 = ?