ویدئو وال چیست و چه کاربردی دارد؟! - 2 اردیبهشت 1403

ویدئو وال ها بسته به اینکه می خواهید از آنها برای چه کاری استفاده کنید می توانند ساده یا پیچیده باشند. ویدئو وال چیست؟ به طور خلاصه، ویدئو وال مجموعه ای از صفحه نمایش است که با هم ترکیب شده و یک نمایشگر بزرگ ایجاد می کند. فناوری‌های نمایشگر معمولی مورد استفاده عبارتند از LCD، LED، نمایشگرهای لیزری و پروجکشن. هدف استفاده از ویدئو وال بسته به صنعت متفاوت است. کسب و کار هایی که می توان در آن از ویدئو وال استفاده کرد عبارتند از: شرکت ها، بیمارستان ها، مغازه و پاساژ، ادارات دولتی، مساجد، مدارس، شهربازی ظ و پذیرش هتل ها.

 

آخرین ویرایش 1402/11/22. ویدئو وال به تلویزیون شهری داخل سالن هم گفته می‌شود. ویدئو وال در دو نوع دات پیچ و LFD موجود می‌باشد که نوع LFD نسل قدیم video wall نامیده می‌شود که در نوع جدید ویدئو وال دات پیچ روش های نصب متنوع و جذاب، مصرف برق کمتر، عدم ایجاد درز و فاصله بین ماژول ها ایجاد رنگ و تصاویر زنده تر باعث محبوبیت و مورد استقبال بیشتر مخاطبین قرار گرفته است:

  • نصب بدون درز روی دیوار

در این روش نصب نمایشگر روشنایی بالا و قابل کنترل دارد و در طراحی به عنوان مثال صفحات منحنی (فلکسیبل) برای ستون سنگی دارای انعطاف پذیری بالایی است. به دلیل اندازه نا محدود و وضوح بالا، ویدئو وال ها دارای یک فاکتور هستند که آنها را برای پیام های بازرگانی و برندسازی بسیار موثر می کند. توجه به این نکته مهم است که محتوای نمایش داده شده در دستیابی به اهداف پیام رسانی برای دیوار LED کلیدی است و برای بهینه سازی محتوای نمایش داده شده به نرم افزار مدیریت محتوا نیاز است.

این نرم افزار کاربران را قادر می سازد تا محتوا را تغییر دهند، چیدمان محتوا را تنظیم کنند و زمان بندی محتوا را به روز کنند. مجموعه ای غنی از ویژگی های کنترلی از جمله دسترسی چند کاربره و گزارش دهی را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: تلویزیون شهری

video wall چگونه کار می کند؟

دیوار LED مجموعه ای از ماژول ویدیو وال است که به گونه ای هم تراز کنار هم نصب شده اند تا محتوا را بتوان به طور پیوسته بر روی وال ال ای دی نمایش دهند. دیوار ویدئویی با استفاده از نوع خاصی از تنظیمات سخت افزاری برای نمایش محتوا پیوسته کار می کنند. این همچنین به نرم افزاری برای کمک به برنامه ریزی محتوا نیاز دارد.

مزایای ویدئو وال

اما چرا باید از video wall استفاده کرد؟ در زیر مهمترین مزایای یک ویدیو وال آورده شده است.

  • جلب توجه می کند
  • نیاز به کارمند کمتر
  • نمایش انواع مختلف محتوا به طور همزمان
  • مناسب برای انواع کسب و کار ها
  • نصب سریع و آسان
  • بازدهی سریع و جذب مشتری پس از نصب
  • پشتیبانی از سفارشی سازی محتوا
  • افزایش فروش
  • بهبود تجربه مشتری

1. جلب توجه می کند

نمایشگر ویدئویی به دلیل اندازه بزرگ خود می توانند توجه هر کسی را به خود جلب کنند. نادیده گرفتن آنها توسط مشتریان یا بازدیدکنندگان دشوار است، همین دلیل آنها را به ابزاری ایده آل برای تبلیغات تجاری یا اطلاعاتی سازمان تبدیل می کند.

2. نیاز به کارمند کمتر

دیوارهای ویدئویی می توانند به انجام وظایفی که معمولاً یک کارمند انجام می دهند کمک کنند. این می تواند زمان کارمندان را آزاد کند تا آنها بتوانند روی وظایف مهم تر کار کنند. این کار با نمایش اطلاعات مهمی که کارکنان معمولاً باید به آنها پاسخ دهند انجام می شود: به عنوان مثال:

مراکز خرید بزرگ می توانند نقشه را روی وال ال ای دی نمایش دهند

پارک ها و استادیوم ها می توانند سوالات متداول را نمایش دهند

بیمارستان ها می توانند خدمات ارائه شده را به صورت آنلاین نمایش دهند

3. نمایش انواع مختلف محتوا به طور همزمان

یک ویدیو وال که توسط نرم افزار مدیریت محتوا پشتیبانی می شود، برای نمایش انواع مختلف محتوا به طور همزمان طراحی شده است. به عنوان مثال، یک محوطه دانشگاه می تواند از یک دیوار ویدیویی برای نمایش نقشه ها، رویدادهای دانشگاه و اطلاعات مفید مانند آب و هوا، اخبار و رسانه های اجتماعی استفاده کند. محتوای مختلف را می توان در زمان های مختلف روز نمایش داد، به عنوان مثال. یک ویدیو دیوار رستوران می تواند منوهای مختلف صبحانه، ناهار و شام را نشان دهد. محتوا همچنین به‌روزرسانی خودکار می‌شود. هنگامی که یک تقویم تغییر می کند، رویدادهای لیست شده در دیوار ویدیو به روز می شوند.

4. مناسب برای طیف گسترده ای از صنایع

به طور سنتی، ال ای دی وال، به ویژه آنهایی که LED، در مغازه ها برای تبلیغات و در رویدادها استفاده می شود. هزینه ها بالا بود و مدیریت محتوا آنقدرها تکامل نیافته بود. امروزه ویدئو وال ها برای مشاغل کوچک و متوسط ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند. آنها در دفاتر شرکت ها، مدارس، ادارات دولتی، بیمارستان ها، هتل ها، شهربازی ها و عبادتگاه ها نصب می شوند. آنها بسیار متنوع هستند و بنابراین در طیف وسیعی از کسب وکار ها مورد استفاده قرار می گیرند.

5. نصب و راه اندازی انعطاف پذیر است

دیوارهای ویدئویی LED انعطاف پذیری زیادی در طراحی ارائه می دهند. به عنوان مثال، آنها می توانند به صورت منحنی نصب شوند تا در گوشه ها و ستون ها قرار بگیرند.

6. می تواند فروش را افزایش دهد

کسب و کارهایی که از فناوری دیجیتال استفاده می کنند می توانند فروش خود را تا 32 درصد افزایش دهند. آن ها می توانند از یک سیستم نمایش ویدیویی برای نشان دادن به هزاران مشتری هدف در مورد تخفیف ها و سایر معاملات عالی استفاده کنند.

7. مصرف کنندگان خرید در فروشگاه هایی با نمایشگر ویدئویی را ترجیح می دهند

42 درصد از مصرف‌کنندگان احتمالاً از فروشگاه‌هایی با ویدئو وال خرید می‌کنند تا فروشگاه‌های بدون نمایشگر. ویدئو وال به مشتریان اطلاعات بیشتری در مورد محصولات می‌دهند، به فروش محصولات کمک می‌کنند و به طور کلی فضای فروشگاه را بهبود می‌بخشند.

اجزای سیستم ویدئو وال

در حالی که صفحه نمایش قابل مشاهده ترین قسمت یک ویدیو وال است، اما تنها عنصر آن نیست. چندین مؤلفه دیگر سیستم ویدیو وال برای نمایش این تصاویر جلب توجه در نمایش با یکدیگر همکاری می کنند.

برخی از اجزاء عبارتند از:

سخت افزار

سخت افزار به تمام اجزای فیزیکی اطلاق می شود که کل سیستم را تشکیل می دهند. مهمترین سخت افزارها عبارتند از:

  • نمایشگر دیجیتال

صفحه نمایش دیجیتال به صفحه نمایش اشاره دارد. به عنوان مثال، برای تشکیل یک نمایشگر بزرگ، می توان صفحه نمایش ها را به هم وصل کرد. صفحه نمایش ها می توانند LED یا LCD باشند. توصیه می کنیم از صفحه نمایش های تجاری با حاشیه های باریک برای مشاهده بدون درز و بهترین نمایش محتوا استفاده کنید.

صفحه‌نمایش‌های LED دارای حاشیه‌های نازک‌تر، وسیع‌ترین زاویه دید، بهترین کیفیت تصویر هستند و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند. با این حال آنها بسیار گرانتر از صفحه نمایش LCD با همان اندازه هستند.

  • دستگاه پخش رسانه ای

پخش کننده رسانه دستگاهی است که شما به صفحه نمایش خود متصل می کنید. به عنوان مثال، پخش کننده رسانه را می توان از طریق کابل HDMI یا پورت های VGA به صفحه نمایش متصل کرد. محتوا را از نرم افزار دریافت کرده و روی صفحه نمایش می دهد.

  • نرم افزار

نرم افزار دیجیتال ساینیج که با نام نرم افزار مدیریت محتوا نیز شناخته می شود، پلت فرم مرکزی است که به کاربران امکان می دهد محتوای دیجیتال ساینیج خود را مدیریت کنند.

بدون پرداختن به جزئیات زیاد، نرم افزار شما مرکز فرمانی است که به شما امکان می دهد محتوا را آپلود و یا ایجاد کنید و آن را در دیوار ویدیوی خود مستقر کنید. اینجا جایی است که شما محتوای نمایش داده شده و سخت افزار استفاده شده را مدیریت خواهید کرد.

  • محتوا

این بدون شک ضروری ترین جنبه موفقیت یک صفحه نمایش دیجیتال است. این چیزی است که بینندگان هدف می بینند و با آن تعامل دارند. این محتوا می تواند به صورت تصاویر، اسکرین شات، ویدئو، اینفوگرافیک، GIF، میم و ارائه باشد.

  • طراحی محتوای شما

ویدئو وال ها اطلاعات را نمایش می دهند. در حالت ایده‌آل، این می‌تواند در زمان مناسب برای مخاطب هدف مناسب باشد. در غیر این صورت این کانال ارتباطی و تبلیغاتی تاثیر کمتری خواهد داشت.

  • نمایشگر دیجیتال

بنابراین چگونه می توان مطمئن شد که سیستم ویدئو وال نقش خود را به طور موثر ایفا می کند؟ در زیر چند نکته برای طراحی محتوای ویدیو وال آورده شده است:

1- از تصاویر و یا فیلم های واقعی با کیفیت بالا استفاده کنید

مانند هر تصویری، تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا به راحتی توجه هر کسی را نسبت به تصاویر با کیفیت پایین جلب می کند. با این حال، باید از استفاده از تصاویر یا ویدیوهای به شدت فیلتر شده خودداری کرد.

2- از متن کوتاه و دقیق استفاده کنید

به عنوان یک قاعده، هر متنی روی سیستم دیوار نمایشگر باید تا حد امکان مختصر باشد. یک خط باید حداکثر شامل 5 کلمه باشد. هر چیزی بیش از پنج کلمه درهم به نظر می رسد و خواندن آن سخت تر است. همچنین، متون باید به اندازه کافی بزرگ و رنگارنگ باشند تا هر کسی بتواند بدون زحمت بخواند.

3- از روشنایی مناسب صفحه استفاده کنید

نور بر روی دید محتوای نمایش داده شده در صفحه دیجیتال ویدئو وال تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، بینندگان هدف به سختی می توانند محتوا را در یک صفحه کم نور در طول یک روز روشن ببینند. تنظیم روشنایی صفحه با توجه به نور محیط بسیار مهم است.

4- ویدیو وال را شلوغ نکنید

در حالی که یک سیستم ویدئو وال می تواند چندین نوع محتوا را نمایش دهد، توصیه نمی شود آن را پر کنید. یک ویدیو وال که به طور حرفه ای طراحی شده است باید دارای فضای سفید کافی باشد تا به خوانندگان اجازه دهد مطالب را به راحتی و به سرعت مشاهده یا مطالعه کنند.

5- محتوا را اغلب آزمایش کنید

آزمایش محتوا تنها راهی است که می‌توان فهمید محتوای آن‌ها مناسب، قابل درک و عملی است یا خیر. در غیر این صورت، علامت دیجیتال شما به درستی پیام مورد نظر را ارسال نمی کند. برای آزمایش محتوای شما، سازنده محتوا می‌تواند نظرسنجی‌های دوره‌ای را برای سنجش عملکرد و تأثیر محتوا انجام دهد.

ویدیو وال ها در کجا استفاده می شوند؟

اکثر صاحبان کسب و کارهای زیرک وقتی می بینند که یک ویدیو وال به این شکل خلاصه می شود اولین سوالی را مطرح می کنند که "چگونه می توانم از این فناوری استفاده کنم؟" بهترین کسب و کار هایی که از ویدیو وال استفاده می‌کنند عبارتند از:

  • بانک ها

با ویدئو وال و تابلوهای دیجیتال برای موسسات مالی، برند خود را تحت تاثیر قرار دهید و بهبود بخشید.

  • شرکت های بزرگ

با یک ویدئو وال، اولین تاثیر عالی را برای کارمندان بالقوه و بازدیدکنندگان مهم ایجاد کنید. این فناوری دیجیتال تضمین می‌کند که می‌توانید افراد تحت تأثیر قرار دهید.

  • مساجد

تابلوهای دیجیتال برای مساجد مزایای متعددی از جمله افزایش نرخ فراخوان و تاثیر را ارائه می‌کنند. تاریخ سخنرانی های زنده افراد خاص را به نمایش بگذارید.

  • مراکز آموزشی

هم مدارس و هم دانشگاه می توانند از فناوری دیجیتال برای آموزش استفاده کنند. دیوارهای ویدیویی در این مؤسسات می‌توانند به دانش‌آموزان نشان دهند که مدرسه شما از نظر فناوری بسیار پیشرفته است.

  • بیمارستان ها
  • هتل ها
  • تولیدکنندگان
  • رستوران ها

نتیجه گیری

مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، باید به طور مرتب صفحه های ویدئو وال خود را تمیز کنید تا از گرد و غبار و کثیفی تمیز شوند. اطمینان حاصل کنید که نرم افزار را به روز رسانی کرده اید تا به خوبی کار کند. پشتیبانی باید نمایشگرها را بررسی کند تا به سرعت جلو هر گونه خرابی را بگیرد و از خرابی جلوگیری کند.

 

مطالب مرتبط
  1. تولید و نصب انواع ویدئو وال تولید و نصب انواع ویدئو وال
  2. قیمت ویدئو وال 2 اردیبهشت 1403 قیمت ویدئو وال 2 اردیبهشت 1403
  3. شرکت تولید کننده تلویزیون شهری و ویدئو وال ال ای دی شرکت تولید کننده تلویزیون شهری و ویدئو وال ال ای دی
تنظیمات
برچسب ها

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
5 + 5 = ?