جذب و ارتباط با مشتری

مشتری مداری یکی از مهم ترین کارهایی است که باید هر مدیر یا صاحب کسب و کاری مورد توجه قرار دهد .....

راه های ارتباط با مشتری 

سلام خدمت تمامی دوستان و بازدید کنندگان سایت کیان LED 

امروز در این پست می خواهیم در مورد ارتباط با مشتری بحث کنیم که مشتری یکی از مهم ترین منابع یک مجموعه می باشد که اولویت هر مجموعه برای بقا و دوام در بازار رقابتی منابع مجموعه می باشد. 

و حال مشتری مداری که یکی از مهم ترین وظیفه یک مجموعه می باشد چه کوچک چه بزرگ که قطعا هیچ مجموعه ای از مشتری مداری متحمل ضرر نشده است و هیچ مشتری هم از این قضیه شاکی نمی باشد . 

صاحب نظران اقتصاد بر این اعتقاد می باشند که هر معامله دارای سه بعد اساسی می باشد که هر مجموعه یا هر مشتری در معرض یکی از این بعد ها می باشند 

1: برد برد 

2: برد باخت 

3: باخت باخت 

این سه فاکتور که در این مطلب اوردیم هر کدام به جای خود تعیین کننده در اینده هر مجموعه می باشند چه به صورت نظولی چه به صورت صعودی 

حال به بررسی این موارد به صورت مختصر می پردازیم 

* برد برد : یکی از مهم ترین و جزاب ترین بعد هایی می باشد که برای یک مجموعه و مشتری اتفاق می افتد ، لازمه این اتفاق اعتماد متقابل و شناسایی نیاز های مشتری برای مجموعه می باشد 

شما تصور کنید مجموعه کیان LED  با فروش یک تلویزیون شهری که با گارانتی معتبر و کیفیت مناسب ارائه می کند هم از نظر مالی برد کرده است و هم یک مشتری به مشتری های ثابت مجموعه اضافه کرده است . و در طرف مقابل مشتری از کالا یا خدماتی را که دریافت کرده است کاملا راضی و خوشنود است و در این بابت این اعتماد را به خودش دارد که مجموعه را به دوستان و اشنایان خود معرفی کند 

* برد باخت : یکی از بعد های معامله که امکان دارد برای هر کسی یا هر مجموعه ای اتفاق بیوفتد که باخت در این حالت امکان دارد برای مشتری یا مجموعه اتفاق بیوفتد . در این حالت اگر مشتری باخت کند و مجموعه برد کند فقط در ظاهر مجموعه برد کرده است و مجموعه در این حالت برای بالا بردن منابع مالی اعتماد ، مشتری مداری و جایگاه خود را در جامعه متشنچ کرده است و ریسک تبلیغات منفی رو به جون خریده است 

*** باخت باخت : بد ترین حالتی که امکان دارد برای هر کسی بیوفتد . این حالت امکان دارد برای کسی اصلا پیش نیاید یا در طول دوره کاری هر کسی فقط یک بار اتفاق بیوفتد . و این به عواملی چون 

1: شرایط اقتصادی نا مساعد : در این صورت مجموعه قادر به انجام تعهداد خود به طور کامل نمی باشد و در این صورت هم مجموعه متحمل ضرر می شود هم مشتری خدماتی با کیفیت قابل قبول را دریافت نمی کند 

2: تامین منابع : تامین منابع یکی از الزامات می باشد که در غیر این صورت خدمات ارائه شده ناقص می باشد 

3: عدم انجام تعهدات از طرف مشتری : در این حالت اگر مشتری به تعهدات خود در هر معامله به طور کامل عمل نکند باعث کندی در روند پروژه یا پایین امدن کیفیت خدمات ارائه شده می باشد 

تا این قسمت از این پست با جایگاه های طرفین اشنا شدیم و می دانیم که اگر هرکدام از طرفین به تعهدات خود به صورت کامل عمل نکنند باعث شکست برای طرفین می شود

حال یک پله به عقب بر می گردیم و یکی از مهم ترین کار های یک مجموعه رو برای شما بیان می کنیم 

جذب مشتری :راه های زیادی وجود دارد که هر مجموعه می تواند از ان برای جذب مشتری استفاده کند که به صورت موردی به این مباحث می پردازیم 

1: تراکت : یکی از کم هزینه ترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری می باشد که هر مجموعه می تواند به عنوان یک تبلیغ محیطی استفاده کند . 

و حال این سوال که ایا تراکت بازدهی قابل قبولی دارد یا نه  دغدغه خیلی از مدیران و مجموعه ها می باشد 

2: SMS : یکی از راه های تبلیغات که قابل دسترسی برای هر مجموعه می باشد و هر مجموعه میتواند مطما باشد که تبلیغات به دست مخاطب می رسد 

3: تلویزیون و رسانه های شنیداری : یکی از تبلیغات پر هزینه ولی در عوض با پرستیژ برای هر مجموعه می باشد ولی اینکه یک مجموعه کلی برای ساخت و پخش یک تیزر تبلیغاتی هزینه می کند ایا همه مردم این پیام بازرگانی را می بینند ؟

.

.

.

و راه های دیگری که برای تبلیغات وجود دارد و همه ما با انها اشنا هستیم ولی یکی از بهترین ، کم هزینه ترین و با بیشترین بازدهی برای هر مجموعه تبلیغات  face to face  یا همان تبلیغات حضوری می باشد که در این حالت به مجموعه بستگی دارد که تا چقد بتواند کالا یا خدماتی را که برای ارائه اماده کرده است را به مشتری معرفی کند .

در این حالت شما می توانید با طرز صحبت کردن و نمایش نمونه خدمات به مشتری به صورت 100% مطما باشد که مشتری را جذب و مهم تر از همه مشتری را در بازار گرم خود قرار داده است 

در اینجا برای تبلیغات حضوری باید مدیر هر مجموعه به نکاتی مانند 

طرز پوشش 

اماده کردن مکان مناسب برای مصاحبه با مشتری 

دقت در چیدمان مباحث 

صحبت حول خدماتی که مجموعه قادر به ارائه می باشد 

حرکات دست و صورت 

خود باشد که در نهایت به جذب مشتری باشد . 

امیدوارم این مطلب قابل قبول برای همه شما عزیزان باشد .


تصاویر این صفحه
تنظیمات

مطالب مرتبط


    این پرونده را به اشتراک بگزارید :

    Facebook Twitter Google LinkedIn

    برچسب ها

    تلویزیون شهری

    تابلو روان

    ساخت تلویزیون شهری

    ساخت تابلوروان

    ساخت تابلو صرافی

    تابلو صرافی

    لیست قیمت تلویزیون شهری

    لیست قیمت تابلو روان

    تابلو ال ای دی

    ماژول تابلو روان

    ماژول تلویزیون شهری

    تابلو روان دست دوم

    تابلو روان چیست

    تابلو روان رنگی

    تابلو روان اتوبوسی

    ماژول 3in1

    ماژول smd

    تلویزیون smd

    تابلو smd

    تعمیر تابلو روان

    انواع ماژول ال ای دی

    ماژول rgb

    تابلو روان تک رنگ قرمز

    تابلو روان تک رنگ سبز

    تابلو روان تک رنگ آبی

    تابلو روان فول کالر

    نمایندگی مرکزی تابلو روان

    تابلو ثابت led

    مجتبی کیانی صابر

    مرتضی کیانی صابر

    تابلو سازی میدان شهدا

    تابلو سازی خیابان 17 شهریور

    تابلو سازی خیابان گرگان

    تابلو سازی خیابان مدنی

    تابلو سازی میدان بهارستان

    تابلو سازی خیابان پیروزی

    تابلو سازی در بازار

    تابلو سازی چهارراه سر چشمه

    تابلو سازی سه راه امین حضور

    تابلو سازی خیابان ری

    تابلو سازی خیابان امام خمینی

    تابلو سازی خیابان مصطفی خمینی

    تابلو سازی دروازه شمیران

    تابلو سازی پیچ شمیران

    تابلو سازی میدان سپاه

    آموزش ساخت تابلو روان

    آموزش تابلو روان

    آموزش

    آموزش برنامه ریزی تابلو روان

    دانلود برنامه تابلو روان

    تعمیر تلویزیون شهری

    دانلود نرم افزار تلویزیون شهری

    دانلود نرم افزار لیستن

    آموزش نرم افزار لیستن

    دانلود نرم افزار HD

    آموزش نرم افزار HD

    دانلود نرم افزار هویدو

    آموزش نرم افزار هویدو

    نرم افزار Hdplayer

    کانفیگ برد تابلو روان

    کانفیگ دستی برد تلویزیون شهری

    کانفیگ اماده برد تلویزیون شهری

    قطعات تابلو روان

    تابلو روان نرم افزار

    تابلو روان تهران

    تبلیغات محیطی

    انواع تبلیغات

    قیمت تلویزیون شهری دات پیچ

    دات پیچ چیست

    پنل تلویزیون شهری

    قیمت پنل تلویزیون شهری

    تعرفه تبلیغات تلویزیون شهری

    کاربرد تلویزیون شهری

    تلویزیون شهری تهران